23 December 2009

Cosas que pasan en la Boca


Two happy tourists, originally uploaded by Nadège Laici.

La Boca means  “The Mouth” simply because this harbour has the shape of one when you look at it from the air. We were expecting to end up in the most touristy place in Buenos Aires and we were right, most of it looks quite fake.
We went around so I could take a few photos and were about to leave when I noticed a couple of Tango dancer in between two restaurants. They were actually rehearsing on a very small stage and we ended up watching them for ages. The guitarist saw my dad’s lips moving while he was singing so he asked him to join. I think I’ve never seen a wider smile on my Dad’s face. I don’t know how long we stayed there but I got back home with 300 photos…

La Boca veut dire “La bouche” parce que ce port en a la forme vu d’en haut. Nous nous attendions à voir un des quartiers les plus touristiques de Buenos Aires et nous avions raison, tout paraît un peu surfait.
Nous fîmes un tour pour que je puisse prendre des photos et nous étions sur le point de partir quand je remarquais un couple de danseurs de Tango entre deux restaurants. Ils étaient en train de répéter et nous sommes restés à les regarder très longtemps. Le guitariste avait remarqué que les lèvres de mon père bougeaient pendant qu’il chantait et lui demanda de le rejoindre. Je pense que je n’ai jamais vu mon père sourire autant. Je ne sais pas combien de temps nous avons passé avec ces gens mais je suis revenue à la maison avec 300 photos…
 

No comments:

Post a Comment