30 December 2009

Tango Porteño


Singing Tango, originally uploaded by Nadège Laici.

Just a few days left before the end of the trip, I can’t yet imagine going back to the cold European Winter…

We had been scanning the news papers yesterday to find a Tango show but it seemed impossible to find a cheap one that wouldn’t be crammed with tourists. That’s when travelling with my dad comes in handy: “I remember this restaurant on Avenida de Mayo where they have people playing tango every night with dancers…”
The show really touched me, it gave another dimension to the music I grew up with.


Juste quelques jours avant la fin de notre voyage et je ne peux pas encore m’imaginer revenir à l’hiver Européen…

Nous avions examiné tous les journaux de Buenos Aires hier à la recherche d'un spectacle de Tango mais il semblait impossible d’en trouver un à bas prix et qui ne serait pas bondé de touristes. C’est dans ces moments-là que voyager avec mon père devient très pratique: "Je me souviens de ce restaurant sur Avenida de Mayo où il y des musiciens de Tango chaque soir avec des danseurs…”
Le spectacle me toucha beaucoup, il donna une autre dimension à la la musique avec laquelle j’ai grandit.

No comments:

Post a Comment